Melyek a legegészségesebb sportok?

Egészséges sportok

Annak érdekében, hogy hosszú távon megőrizzük az egészségünket, bizony elengedhetetlen a rendszeres testmozgás. Azok az emberek, akik nem edzenek eleget, idősebb korukra jó eséllyel elkezdik érezni a negatív hatásokat. A túlsúly mellett nagyobb problémát jelentenek az esetleges szívbetegségek, valamint a gyengébb immunrendszer. Az ülő munkát végző személyeknél még több veszéllyel kell szembenézni. A napi több órán át tartó folyamatos ülés megnövelheti a gerincsérv kialakulásának esélyét.

Mindezen problémák száma jelentősen lecsökkenthető különféle testmozgásokkal, például úszással vagy futással. Előbbi nagyszerű azoknak, akik az egészséges szervezet mellett egy relaxáló tevékenységre és erősebb testre vágynak, míg utóbbi nagyszerű az állóképesség növelésére és a fogyásra.

Természetesen bármelyikről is legyen szó, a pozitív hatások tagadhatatlanok. Az úszás azért különösen jó, mert tud valamit, amit a szárazföldi sportok nem: segítségével anélkül edzhető a test, hogy durva hatást fejtenénk ki az izomrendszerre, mivel a vízben a test jóval könnyebbé válik. Pont ezért a túlsúlyos embereknek itt érdemes elkezdeniük az edzést, mielőtt bármiféle megterhelő futásba belekezdenének, máskülönben erősen károsíthatják a szívüket és az ereiket. Rendszeres úszással az izomtömeg is gyorsan növelhető, méghozzá arányosan: mivel ilyenkor szinte minden izomcsoport dolgozik, így az egyik testrészünk sem kerül elhanyagolásra. Persze érdemes fejest ugrani a fitness többi formájába, így például a futásba is. A futásban az egyik legjobb dolog, hogy az ember nem helyhez kötött, gyakorlatilag bárhol végezheti, legyen szó edzőteremről, erdőről vagy városról. Emellett rendkívül olcsó is, hiszen normális esetben semmi más nem kell hozzá, csak egy kényelmes cipő.

A napi testmozgást nem csak a testünk hálálja meg, de emellett magunknak is több élvezetet engedhetünk meg. Időnként bevihetünk több kalóriát anélkül, hogy rosszul éreznénk magunkat, hiszen később úgyis lemozogjuk a felesleget.

Egészséges étrend

Egészséges étrend

Egy egészséges étrend kialakítása nem olyan bonyolult és szigorú, ahogy azt a legtöbben gondolják. Az elsődleges támpont, hogy többnyire olyan ételeket fogyasszunk, amelyek növényi eredetűek, így például a zöldségek, gyümölcsök, teljes kiőrlésű termékek, végül de nem utolsó sorban pedig a magvak. Emellett arra is fontos odafigyelni, hogy az előre elkészített ételeket minimalizáljuk annyira, amennyire csak lehet. Ismerj meg néhány hasznos tippet egy egészséges étrend kialakításához!

Elsősorban arra érdemes törekedned, hogy mindvégig maradj változatos. Nem biztos, hogy az összes hasznos és szükséges tápanyagot megtalálod a jelenleg fogyasztott ételeidben, ráadásul számtalan előnyt még fel sem fedeztünk az ételekben. Éppen ezért fontos, hogy minél többféle zöldséget, gyümölcsöt és egyéb ételeket fogyassz az egészséged megőrzése érdekében. Ha már megvan az étrended, ideje odafigyelni egy másik kulcsfontosságú tényezőre, a mennyiségre. A zöldségekből többnyire bármennyit ehetsz, a magasabb kalóriatartalmú ennivalókkal vigyáznod kell. Nem könnyíti meg a dolgot, hogy a legtöbb étteremben sokkal nagyobb adagokat kapni, mint korábban, így ha nem magadnak készíted el a reggelit, az ebéded vagy a vacsorát, fokozottan oda kell figyelned a mennyiségre!

Természetesen olyan tápanyagok is akadnak, amelyeket jelentősen le kell csökkenteni. Ilyenek a szénhidrátok is: ugyan a kellő energia miatt erre mindenképpen szüksége van a szervezetnek, a cukros ételek, valamint a fehér tészták fogyasztását érdemes kerülni.