Tévhitek a kockahasról

Amikor a kockás has eléréséről van szó, elképesztőek sok tévhittel találkozhat az ember. A legdurvább az, hogy gyakran még olyanoktól is kaphatunk téves infókat, akik rendszeresen járnak edzőterembe, vagy igyekeznek egészséges életmódot folytatni. A kockahas megszerzésére bizonyos szempontokból egyszerűbb, bizony szempontokból pedig bonyolultabb folyamat, mint egyesek gondolják. Ebben a bejegyzésben összegyűjtöttük azokat a tévhiteket, amik miatt az emberek küszködnek a kockahas megszerésével.

Első tévhit: a rendszeres felülés a legfontosabb

A legtöbben azt hiszik, hogy ha minden nap megcsinálnak több száz felülést, előbb-utóbb kockás lesz a hasuk. Bár valóban segít megerősíteni a has körüli izmokat, a látványos eredmény elsősorban nem ettől, hanem a megfelelő étrendtől jön majd. Rengeteg fehérjére, jó minőségű és lassan felszívódó szénhidrátokra, valamint egészséges zsírokra van szüksége a szervezetnek.

Második tévhit: ha sokat eszel, nem lehet kockás hasad

Ez egy másik nagyon gyakran felmerülő tévhit, ami egész egyszerűen nem igaz. A gond nem azzal van, ha egy nap valaki sokat eszik. Sokkal inkább az a gond, hogy mit esznek az emberek. Ha a fehérje mellé beviszünk egy rakás felesleges kalóriát transzzsírok és egyszerű szénhidrátok formájában, akkor valóban nem lesz eredmény. Ha viszont tisztán eszik az ember, akkor akár két óránként is lehet enni, és nem lesz lehetetlen a kockahas megszerzése.

Harmadik tévhit: a zsírok nehezítik a kockhas megszerzését

Valamelyest érthető, hogy sokan ezt gondolják, hiszen a testünkön is a zsír az elsődleges dolog, ami nem teszi láthatóvá a kockákat a hasunkon. A helyzet azonban az, hogy a zsírra szüksége van a szervezetnek, de nem mindegy, hogy milyen fajtájúról beszélünk. Kizárólag az egészséges zsírokat szabad fogyasztani, amelyek megtalálhatóak például az olívaolajban, a halakban, valamint a különféle magvakban.

Negyedik tévhit: mindenkinek lehet ugyanolyan gyorsan kocka hasa

Ez sajnos nem így van. Nem csak a genetika, de a hason lévő zsírréteg is nagyban befolyásolja azt, hogy mennyi idő megszerezni a kockás hasat. Az időtől függetlenül azonban mindenkire vonatkozik az, hogy kizárólag jó étrenddel és rendszeres edzéssel érhető el a kívánt eredmény.